Emekliler isyan etti: ”22 bin TL maaşın 15 bin TL’si kiraya gidiyor”

Emekli aylıklarına Temmuz ayı itibarıyla ile uygulanacak olan zammın öncesinde Erzurum’da yüzlerce emekli yüksek kiralar, pahalı çay fiyatları ve prim gün sayısındaki adaletsizliklerden şikayet etti. Gıda, kira, ulaşım ve fatura gibi giderlerin altından kalkamaz hale geldiklerini vurgulayan emekliler bir bardak çayın bile lüks hale geldiğinin altını çizdi. Erzurum’da parkları dolduran emekli vatandaşlar gelecek ay yapılacak zammın enflasyon farkıyla sınırlı kalmamasını yönelik talep etti. ‘’BENİM 22 BİN LİRA MAAŞIM VAR, EV KİRASI 15 BİN LİRA, 3 ÇOCUK VAR. SOSYAL HAYATIMIZ BİTTİ’’ Yıllarca BAĞ-KUR’a yüksek prim ödediğini belirten bir emekli, sistemdeki adaletsizliğe dikkati çekerek şunları söyledi: “8 bin 825 gün primle emekli…

CHP’li Kış’tan iktidara çağrı: ‘Temmuz ayında ara zam artık zorunluluktur’

CHP Mersin Milletvekili Gülcan Kış, TBMM Genel Kurulu’nda yaptığı konuşmada BİSAM’ın Haziran 2026 Açlık ve Yoksulluk Sınırı Raporu’nu gündeme taşıdı. Açlık sınırının 36 bin lirayı, yoksulluk sınırının ise 118 bin lirayı aştığını belirten Kış, milyonlarca emekçi, emekli ve dar gelirlinin her geçen gün daha da yoksullaştığını söyledi. Asgari ücretin 28 bin lira, en düşük emekli aylığının ise 20 bin lira olduğunu anımsatan Kış, “Bugün Türkiye’de çalışanların önemli bir bölümü açlık sınırının altında ücretle yaşamaya zorlanıyor. Emekliler ise bırakın insanca yaşamayı, temel ihtiyaçlarını karşılayamaz hâle getirildi” dedi. ‘EKONOMİK KRİZ VATANDAŞIN MUTFAĞINDA YAŞANIYOR’ İktidarın ekonomik başarı söylemleriyle toplumun yaşadığı gerçekler arasında büyük…